tisdag 3 augusti 2010

Vi bygger växthus

Allt började med att vi var på väggfest hos våra grannar och de hade jätte fins växthus. Jag blev självklart avundsjuk och kunde inte sluta tänka på idén om att själv bygga ett. Så en dag när vi var på tippen med skräp frågade jag en av gubbarna där om jag inte kunde få ta med mig ett par fönster, som stod i en container. Det fick man egentligen inte, men eftersom jag frågade så snällt så fick jag det. Vi åkte hem med en hel släpvagn full av fönster.

Det tog ett tag innan vi har kommit igång på riktigt pga. det dåliga vädret och för att vi var tvungna att flytta färdigt. Men nu är vi igång. Vi har grävt ut för grunden och murat med lecablock. Murbruket tog slut så det blev inte riktigt färdigt men så här ser det ut nu. 430 x 314cm dvs. 13.5 kvm



Torkel övervakar arbetet.


Klara hjälper också till.


När första varvet var färdigt var halva jobbet gjort.


Resultatet efter en dags hårt arbete. Vi blev mycket nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar